czwartek, 9 kwietnia 2015

Majonez domowy z żółtek

W tym roku, po raz pierwszy postanowiłam, zamiast kupować słoiki z majonezem, ukręcić sobie swój własny, domowy i jeszcze smaczniejszy majonez :) Wyszedł, był pyszny i zniknął tak szybko, jak się pojawił, aż nie mogę uwierzyć, że przez tyle lat kupowałam ze sklepu zamiast robić sama. Powiem tylko, że warto poświęcić te kilka minut. Nawet moje dzieciaki zgodnie stwierdziły, że jest najlepszy :) Jeśli do tej pory nie próbowaliście sami robić w domu majonezu, koniecznie musicie to zmienić, a na pewno nie pożałujecie:) Pamiętajcie tylko o jednej rzeczy: wszystkie składniki muszą mieć temperaturę pokojową, wtedy ucieranie majonezu trwa dosłownie kilka sekund, a majonez jest przepyszny!




Składniki:

  • 2 żółtka
  • 1 łyżeczka musztardy
  • 1 łyżka białego octu winnego lub soku z cytryny
  • 2 szczypty soli
  • 1 niepełna łyżeczka cukru
  • 1 szklanka oleju o łagodnym smaku, u mnie słonecznikowy
Wykonanie:
Żółtka, musztardę, sól, cukier i ocet winny przekładam do wysokiego naczynia, za pomocą blendera miksuję przez kilka sekund i wlewam olej cały czas miksując na najwyższych obrotach, przesuwając końcówkę blendera raz w górę, a raz w dół, by składniki dokładnie połączyły się ze sobą. Jeśli majonez będzie zbyt gęsty dolewam 1-2 łyżki wody. Gotowy przekładam do słoika, zakręcam i odstawiam do lodówki. 
Tak przygotowany majonez możecie przechowywać około dwóch tygodni w lodówce:)


4 komentarze:

  1. Powiem szczerze, że nigdy nie robiłam domowego majonezu :-) muszę spróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Koniecznie!!! Marzenko, ten sklepowy nie ma z domowym szans :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyjemny blog ciekawe informacje pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawe artykuły są tutaj na blogu :)

    OdpowiedzUsuń

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.