piątek, 23 sierpnia 2013

Sałatka z cukinii i buraczków czerwonych

Kolejna wersja cukinii marynowanej, tym razem z duecie z buraczkami czerwonymi. Przepis pochodzi z książki pt:,,153 Przetwory i Dania Mięsne Siostry Anastazji" Żałuję tylko, że gotowałam wszystko razem, gdyż z buraków powstała mało apetyczna papka. Cóż, niedługo przekonam się jak smakuje takie połączenie. :)

Właśnie jestem po teście próbnym i cóż? Siostra Anastazja znów mnie nie zawiodła :) W skali 1:10 -11 :D



Składniki:
  • 1 duża cukinia
  • 4 średniej wielkości buraki czerwone (ok 1 kg)
  • 1/2 kg cebuli
  • 1/2 kg papryki czerwonej
  • 4 ząbki czosnku
Zalewa:
  • 1 szklanka wody
  • 1 szklanka oleju
  • 1 szklanka octu 10%
  • 6 łyżeczeki soli
  • 6 łyżek cukru
  • ziele angielskie
  • pieprz czarny ziarnisty
  • liść laurowy
Wykonanie:
Cukinię myję, obieram i usuwam gniazda nasienne.Kroję na ćwiartki, a potem w ósemki i dodatkowo jeszcze wszystko w plastry. Buraki myję i gotuję w lekko osolonej wodzie przez 30 minut. Studzę, obieram i ścieram na tarce o dużych oczkach. Cebulę i czosnek obieram. cebulę kroję w pół talarki, a czosnek drobno siekam. Paprykę myję, kroję na pół, usuwam gniazda nasienne i kroję w paseczki.Wszystkie warzywa mieszam ze sobą, solę i odstawiam na jakieś 30 min by zmiękły. Składniki zalewy mieszam w garnku, dodaję warzywa razem z sokiem i gotuje ok 20 min. Przekładam do słoików, zakręcam i pasteryzuję jeszcze 10-15 minut. 


SMACZNEGO!

9 komentarzy:

  1. takiego zestawienia produktów nie jadłem?! trzeba będzie spróbować jak polecasz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak czytałeś cały post to wiesz, że nie jadłam. Ale jak tylko spróbuję to na pewno dodam swoją opinię :)

      Usuń
  2. Taką sałatkę robiłam kiedyś jest dobra.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja swoją także próbowałam i naprawdę jest pyszna :)

      Usuń
  3. Sałatka wyszła przepyszna. Warzywa pozostały jędrne (gotowałam 20 min. na średnim ogniu od dodania zalewy, nie od zagotowania; pasteryzowałam w piekarniku 15 min.). Zalewa idealna (dałam pół na pół oliwę i olej rzepakowy). Nie byłam pewna czy sół do posolenia warzyw odliczyć od tej zalewy, więc dosalałam do smaku. Na 1,2 kg buraków i po 60 dag pozostałych warzyw wyszła mi łyżka soli na posolenie warzyw i 5 łyżeczek do zalewy. Z pozdrowieniami. Renata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że sałatka przypadła do gustu :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  4. Bardzo wartościowe przemyślenia, które otwierają oczy na wiele aspektów życia. Dziękuję autorowi za inspirację. Pozdrawiam z uznaniem!

    Kliknij tutaj, aby rozpocząć,
    Wejdź na stronę,
    Zobacz nasze nowości,
    Przejdź do strony

    OdpowiedzUsuń

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.