środa, 21 sierpnia 2013

Cukinia marynowana

Pamiętam jak moja mama robiła taką cukinię na zimę, ale zapodziałam gdzieś przepis. Na szczęście znalazłam go tutaj i wykorzystałam na maxa :)


Składniki:


  • 1-2 cukinie
Zalewa:
  • 6 szklanek wody
  • 1 szklanka octu 10 %
  •  6 łyżek cukru
  • 3 łyżki soli
  • pieprz ziarnisty 
  •  liście laurowe
  • 4 cebule 
Wykonanie:
Cukinię myję i kroję na pół. Wydrążam środek z pestkami ( jeśli cukinia jest młodziutka nie ma takiej potrzeby)  i kroję na ćwiartki. Każdą ćwiartkę kroję w kostkę. Cebule obieram i kroję w pół talarki  Do każdego słoika wkładam po trochu cebuli, kilka ziaren pieprzu i liść laurowy. Napełniam słoiki kawałkami cukinii  Składniki zalewy gotuję. Gorącą zalewam przygotowaną cukinię z przyprawami, zakręcam i pasteryzuję 20 min.


SMACZNEGO!

11 komentarzy:

  1. Oj tak - cukinia w zimę jest dobra tylko aby nie była za mocna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta na pewno nie będzie:) zalewa 1:6 jest baaaardzo delikatna :)

      Usuń
    2. Ja robię zalewę 1:8, bo już 1:7 jest za mocna dla mnie, i też wychodzi - wszystko kwestia gustu:) do tego 3 łyżki cukru tylko, bo cukier jest be.
      Co do przepisu, nie wpadłabym na to, by dodać cebuli, ale przy następnej partii dodam na próbę:)

      Usuń
  2. Oooo ja robię identycznie...a więc mam przepis z głowy ::)

    OdpowiedzUsuń
  3. My uwielbiamy, polecam Ci w zalewie curry jeśli lubisz (znajdziesz u mnie). Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobry i szybki przepis polecam

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny przepis :) W tym roku pierwszy raz posiałam u siebie w ogrodzie cukinie. Kwitną już jak szalone więc już szukam inspiracji co z nimi zrobię. Niestety cukinie są takim warzywem, że trzeba je mocno przyprawiać. Zalewa octowa wydaje się bardzo fajnym pomysłem.
    To danie będzie fajną opcją na rodzinne imprezy czy grilla.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem pod wrażeniem jakości tego artykułu. Bardzo dobrze napisany i zawiera wiele przydatnych informacji. Na pewno jeszcze tu zajrzę.
    beret,
    włoskie szale damskie, warto zobaczyć

    OdpowiedzUsuń

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.