środa, 21 sierpnia 2013

Cukinia marynowana

Pamiętam jak moja mama robiła taką cukinię na zimę, ale zapodziałam gdzieś przepis. Na szczęście znalazłam go tutaj i wykorzystałam na maxa :)


Składniki:


  • 1-2 cukinie
Zalewa:
  • 6 szklanek wody
  • 1 szklanka octu 10 %
  •  6 łyżek cukru
  • 3 łyżki soli
  • pieprz ziarnisty 
  •  liście laurowe
  • 4 cebule 
Wykonanie:
Cukinię myję i kroję na pół. Wydrążam środek z pestkami ( jeśli cukinia jest młodziutka nie ma takiej potrzeby)  i kroję na ćwiartki. Każdą ćwiartkę kroję w kostkę. Cebule obieram i kroję w pół talarki  Do każdego słoika wkładam po trochu cebuli, kilka ziaren pieprzu i liść laurowy. Napełniam słoiki kawałkami cukinii  Składniki zalewy gotuję. Gorącą zalewam przygotowaną cukinię z przyprawami, zakręcam i pasteryzuję 20 min.


SMACZNEGO!

9 komentarzy:

  1. Oj tak - cukinia w zimę jest dobra tylko aby nie była za mocna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta na pewno nie będzie:) zalewa 1:6 jest baaaardzo delikatna :)

      Usuń
    2. Ja robię zalewę 1:8, bo już 1:7 jest za mocna dla mnie, i też wychodzi - wszystko kwestia gustu:) do tego 3 łyżki cukru tylko, bo cukier jest be.
      Co do przepisu, nie wpadłabym na to, by dodać cebuli, ale przy następnej partii dodam na próbę:)

      Usuń
  2. Oooo ja robię identycznie...a więc mam przepis z głowy ::)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja teraz także :) Ten od mamy posiałam gdzieś :D

      Usuń
  3. My uwielbiamy, polecam Ci w zalewie curry jeśli lubisz (znajdziesz u mnie). Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobry i szybki przepis polecam

    OdpowiedzUsuń

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.