środa, 21 sierpnia 2013

Groszek konserwowy

Postanowiłam wypróbować przepis Siostry Anastazji na groszek konserwowy na zimę, który pochodzi z książki pt:,,153 Przetwory i Dania Mięsne" Czy posmakuje mojej rodzince ? Nie wiem, ale warto spróbować inaczej nigdy się nie dowiem



Składniki:
  • groszek zielony ( dowolna ilość)
Zalewa:
  • 1 litr wody
  • 1 płaska łyżka soli
  • kwasek cytrynowy do smaku
  • cukier do smaku
Wykonanie:
Oczyszczony groszek podgotowuję, przelewam zimną wodą nakładam w słoiki. Składniki zalewy gotuję, gorącą zalewam groszek, słoiki zakręcam i pasteryzuję pierwszego dnia ok 1 godziny, drugiego dnia 30 min i trzeciego dnia 15 min. 












SMACZNEGO!

12 komentarzy:

  1. Beatko...a znacz powiedzenie....
    A po groszku..... się po troszku?:x :D

    OdpowiedzUsuń
  2. To masz zapasy groszku na sałatkę wielowarzywną

    OdpowiedzUsuń
  3. ile trzeba dac tego kwasku cytrynowego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli jest napisane - do smaku- tzn, że trzeba próbować by zalewa nie była zbyt kwaśna lub za mało kwaśna, a to rzecz gustu. Jeden doda pół łyżeczki, a drugi pełną łyżeczkę.

      Usuń
  4. Po co aż tyle razy pasteryzować?i na jaki okres ten groszek może sobie leżeć - potem nie trzeba go znów pasteryzować?Bo szukam przepisy żeby zrobić groszek na zimę.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie trzeba, ale ja konserwuję w taki sposób. U mnie wystarczył na kilka miesięcy, szybko go zjedliśmy.

      Usuń

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.