czwartek, 22 sierpnia 2013

Sałatka z cukinii z papryką

Dość sporo mam w tym roku cukinii i tak serfuję sobie po necie w poszukiwaniu ciekawych przepisów by to warzywo przerobić na zimę. I  tutaj znalazłam świetny przepis na sałatkę z cukinii. Już próbowałam i jest naprawdę pyszna :)


Składniki:
  • 2 duże cukinie
  • 1 kg papryki czerwonej
  • 1/2 kg cebuli
  • 1/2 kg marchwi 
  • 5 łyżek soli
Zalewa:
  • 1 szklanka octu
  • 1 szklanka cukru
  • 3 szklanki wody
  • 1/2 łyżeczki mielonego chilli
  • 1 łyżeczka ziaren pieprzu
  • 3 łyżeczki gorczycy
  • 1 łyżeczka ziela angielskiego
  • kilka liści laurowych
  • po łyżce oleju na każdy słoik

Wykonanie:
 Cukinię myję, kroję na połowę, wydrążam środek i kroję na ćwiartki, a następnie w plasterki. Cebulę obieram i kroję w pół plasterki. Marchew obieram, myje i kroję w plasterki. Paprykę kroję na połowę, usuwam gniazda nasienne i kroję w paski. Wszystkie warzywa solę i odstawiam na jakieś 30-40 minut by zmiękły.  Po tym czasie sałatką wypełniam słoiki, delikatnie odciskając nadmiar soku z warzyw. Składniki zalewy gotuję i zalewam sałatkę. Zakręcam i pasteryzuję 20 min.


SMACZNEGO!

9 komentarzy:

  1. uwielbiam takie wynalazki.
    W tym tygodniu zrobiłam " konserwę" z bakłażana. Za niedługo będzie na naszym blogu. Szykuje się na zrobienie "konserwy" z cukinii. Potraktuję twój przepis jako inspiację.

    Pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem zaszczycona, ale przepis nie jest mój tylko pożyczony. Moje jest tylko wykonanie i zdjęcie. A mimo to i tak mi będzie miło :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale ty jesteś pracowita i pomyłowa w robieniu przetworów.

    OdpowiedzUsuń
  4. A KIEDY WLAĆ OLEJ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po pierwsze-proszę na mnie nie krzyczeć, po drugi - jest napisane po łyżce oleju na każdy słoik, więc olej należy wlać do każdego słoika tuż przed zakręceniem i pasteryzacją.

      Usuń
  5. Witam, zrobiłam z Pani przepisu sałatkę, 1,5 porcji, dodałam 6 łyżek soli i niestety jest strasznie słone. Nie powinno być w przepisie "łyżeczki"? Dziś znowu robię, z 2,5 porcji i dałam tylko 3,5 łyżki. Poza tym - pyszna.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że moja nie była za słona. Odcisnęłam wytworzony sok, przełożyłam i postępowałam jak w przepisie, ale nie każdy lubi takie proporcje. Przepis jest po to by go modyfikować wg własnego uznania:) Po za tą niedogodnością bardzo mnie cieszy, że sałatka smakował :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.