czwartek, 8 sierpnia 2013

Zupa-krem z zielonego groszku i sałaty

Już od jakiegoś czasu miałam ochotę ugotować zupę-krem, ale nie wiedziałam, który przepis wybrać. Po wielu poszukiwaniach, w jakiejś odkurzonej ,,Pani Domu"  natknęłam się na dość nietypowy przepis na tę właśnie zupę. I ją sobie przetestowałam. Wyszła wspaniale kremowa i delikatna w smaku.





Składniki:

  • 50 dag zielonego groszku (może być mrożony)
  • 5 liści sałaty
  • 2-3 ziemniaki
  • 6 kromek chleba
  • 10 dag startego żółtego sera
  • sól
  • pieprz
  • słodka mielona papryka
  • 6 łyżek oleju
  • 2-3 ząbki zmiażdżonego czosnku lub czosnek granulowany
  • po 1 łyżce słodkiej śmietanki do każdej porcji
Wykonanie:
Ziemniaki obieram, kroje w kostkę, zalewam 3-4 szklankami wody i wstawiam na gaz. Dodaję groszek i opłukane liście sałaty. Gotuje razem, aż warzywa będą miękkie. Doprawiam solą i pieprzem. Gotową zupę miksuję za pomocą blendera na gładki krem. Zupę nalewam do filiżanek, do każdej dodaję po łyżce słodkiej śmietanki. 
 Olej mieszam ze zmiażdżonym czosnkiem i słodka mieloną papryką. Taka mieszanką smaruję kromki chleba. Patelnie rozgrzewam i podsmażam przygotowany chleb. Najpierw z jednej strony, potem przekręcam na drugą stronę i posypuję wierzch tartym żółtym serem. Gotowe tosty podaję na talerzu razem z zupą.




 SMACZNEGO!

2 komentarze:

  1. HA...ja też dziś miałam zielono na talerzu...ale od szczawiu :)

    OdpowiedzUsuń

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.