wtorek, 17 września 2013

Zupa krem z dyni na słodko

Jak byłam małą dziewczynką to moja babcia robiła tę zupę w zimowe dni. Zupa była pyszna, kremowa i sycąca. Z łazankami domowej roboty :) Nawet moje koleżanki specjalnie przychodziły do mnie na obiad by zjeść tę oto zupkę. Ech.... piękne czasy, szkoda tylko, że nie można do nich powrócić chociaż na chwilkę. A może jednak można ? Właśnie w takich momentach najbardziej wracam wspomnieniami do lat dziecięcych, gdy wracałam zziębnięta do domu, a moja babcia czekała  na mnie z talerzem gorącej i cudownie rozgrzewającej zupki :)
 Ja także swoją zrobiłam z domowymi łazankami, ale nie zdążyłam zrobić zdjęcia. Na drugi dzień ugotowałam ryżu i była równie pyszna jak z makaronem. polecam i z łazankami i z ryżem, oba dodatki są rewelacyjne


Składniki:
  • 1 kg miąższu z dyni ( około 1/4 dyni)
  • 1 litr mleka
  • sól
  • 1/2 - 1 szklanki cukru
  • cukier waniliowy
  • cynamon
  • szczypta imbiru
  • 1 opakowanie łazanek ( najlepsze domowej produkcji)  lub szklanka ugotowanego do miękkości ryżu 
Wykonanie:
Dynię myję, kroję  i usuwam gniazda  nasienne. Obieram ze skóry , a miąższ kroję w kostkę. Wrzucam do garnka, wsypuję cukier i gotuję na niewielkim ogniu, aż dynia zmięknie i zacznie się rozpadać. Miękką przecieram przez sito, dolewam mleka i doprawiam do smaku cukrem waniliowym, szczypta cynamonu i imbiru. W razie konieczności dosładzam cukrem. Wszystko razem doprowadzam do wrzenia i zestawiam.
 Gotuję łazanki, odcedzam, nakładam w talerze, zalewam zupą i gotowe


SMACZNEGO!




12 komentarzy:

  1. jak na słodko to ja chcę tylko mam nadzieję że nie dodawałaś wedety bo i taką zupkę raz dostałem na spróbowanie - jak można zupę/krem dyniowy okrasić wedetą?? :(

    OdpowiedzUsuń
  2. zrobię jutro na póżne śniedanie, wygląda przesmacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda przepysznie.Uwielbiam zupę krem z dyni, jest moja najlepsza zupa ze wszystkich zup, można także powiedzieć ze wszystkich dań ! Często gości na moim stole jak tylko nadarzy się okazja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy :) Ta zupa to smak mojego dzieciństwa :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Bardzo fajny przepis. Szukałam dla mamy i Twój mi się najbardziej spodobał.

    Pozdrawiam,
    Sol
    http://turystycznyprzewodnik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi to słyszeć :) Mam nadzieję, że smakowała :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  5. Z ryżem jeszcze nie jadłam więc chyba się dam skusić na ten eksperyment kulinarny . Pozdrawiam Renata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proponuję nie za dużo ryżu, strasznie sycące danie, z łazankami mniej :D Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.