sobota, 6 lipca 2013

Zupa ze świeżych ogórków

Przyznam szczerze, że nigdy nie przyszło mi do głowy by ze świeżych, zielonych ogórków gotować zupę. Ogórki konserwowe, czy kiszone, świeży ogórek na kanapkę, czy mizeria- owszem, ale zupa? Nigdy. Aż trafiłam na przepis pochodzący z "Oliwii" i sprawdziła w internecie, czy takie przepisy znajdę. A owszem, znalazłam i postanowiłam, że też wypróbuję taką wersję zupy. I jest! Świeża, kremowa po prostu pyszna:)






Składniki:

  • 1 litr wywaru mięsno-jarzynowego
  • 1/2 kg świeżych ogórków
  • 2 łyżki masła
  • 1 łyżka mąki
  • 3 łyżki  śmietany 18%
  • 1/2 pęczka koperku (użyłam rzeżuchy)
  • sok z 1/2 cytryny
  • żółtko
  • sól
Wykonanie:
Ogórki obieram, kroję wzdłuż na pół i wydrążam pestki za pomocą łyżeczki do herbaty. Ścieram na tarce jarzynowej na dużych oczkach. Przekładam do rondelka, skrapiam wywarem i gotuję kilka minut na dużym ogniu, aż zmiękną. W tym czasie w głębokim naczyniu rozgrzewam masło, dodaję mąkę i zasmażam nie rumieniąc. Rozprowadzam resztą zimnego wywaru i gotuję ok 5 min. Dodaję podduszone ogórki i razem gotuję przez chwilę.  W razie konieczności zakwaszam sokiem z cytryny. Zestawiam zupę, dodaję śmietanę, wcześniej zahartowaną i żółtko, i ponownie doprowadzam do wrzenia. Doprawiam solą. Przed podaniem posypuję rzeżuchą lub koperkiem i startą skórką cytrynową.


SMACZNEGO!

4 komentarze:

  1. Zupka wygląda wyśmienicie...tylko, jeść jeść aż wiosło się zmęczy. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Elu:) Wyśmienicie także smakuje:)Pozdrawiam

      Usuń
  2. Mnie też nigdy nie przyszło do głowy aby zrobić zupę ze świeżych ogórków. Dzięki za inspirację.

    OdpowiedzUsuń

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.