niedziela, 16 marca 2014

Puszysta kartoflanka z curry

Zupa- krem, to moje ulubione danie. Jest kremowa, sycąca i bardzo smaczna i aromatyczna.
 Kolejna moja  propozycja na pyszną zupę ziemniaczaną.



Składniki:

  • 500 gram ziemniaków
  • 3 marchewki
  • 1 duży por
  • 2-3 cebule
  • 2 łyżki masła
  • 1 łyżeczka curry
  • 1 litr wywaru (może być z kostki)
  • 200 ml. śmietany
  • 4 kromki chleba tostowego
  • olej
  • czosnek
  • sól
  • pieprz
Wykonanie:
Warzywa obieram, myję i kroję w kostkę. Ziemniaki i cebulę smażę na łyżce oleju i połowie rozgrzanego masła. Posypuję curry i zalewam rosołem. Gotuję około 15-20 minut, dodaję marchew i pora i gotuję kolejne 15 minut. Zupę miksuję, przecieram przez sito, dodaję śmietanę i doprawiam solą i pieprzem.  Z chleba odcinam skórkę, miąższ kroję w kostkę. Kostki chleba smaruję olejem wymieszanym z solą i posiekanym czosnkiem , i rumienię na suchej, rozgrzanej  patelni. Zupę rozlewam do talerzy i posypuje grzankami czosnkowymi. 

SMACZNEGO!

5 komentarzy:

  1. Ja również uwielbiam takie kremowe zupki, super propozycja na dzisiejszy obiadek :-)
    Pozdrawiam Beatko :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też bardzo lubię wszelkie kremy- dzieci nie grymaszą, tylko wcinają:)
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię kremy, Twój zapowiada się smacznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno pychotka. Idealna zupka dla dzieci i dla wszystkich. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za miłe komentarze:) Zupka jest idealna i dla dzieci i dla dorosłych :) Po prostu pyszna :)

    OdpowiedzUsuń

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.