czwartek, 2 maja 2013

Kotlety mielone z kukurydzą

Pamiętam jak moja mama robiła kotlety mielone z ryżem. Ja  także kiedyś takie serwowałam swoim bliskim. Lecz moje pociechy nie bardzo za nim przepadają i unikają jak ognia, przynajmniej ryżu. Dlatego, jak tylko wpadł mi w ręce ten przepis, postanowiłam sprawdzić, czy faktycznie dziatwa zacznie zajadać się takimi kotletami:) Zdania jak zwykle podzielone, ale ogólnie zjadają i nie narzekają. Ja osobiście uwielbiam takie dodatki, dlatego i Wam polecam.







Składniki:
  • 50 dag mięsa mielonego
  • 2 średnia cebule
  • 2 jajka
  • 1 puszka kukurydzy konserwowej
  • 2 ząbki czosnku
  • sól
  • pieprz
  • majeranek
  • natka pietruszki
  • bułka namoczona w mleku
  • bułka tarta
  • olej
Wykonanie:
Mięso mielone wrzucam do miski, dodaję pokrojoną w kostkę cebulę i czosnek przeciśnięty przez praskę. Bułkę moczę w mleku, odciskam i dodaję do mięsa. Wbijam jajka i wsypuję odsączaną kukurydzę. Mięso wyrabiam doprawiam do smaku, w razie konieczności dolewam wodę  i formuję kotlety. obtaczam w bułce tartej i smażę na rumiano na rozgrzanym tłuszczu. podaję z ziemniakami z wody i sałatką z pomidora, ogórka, cebuli i rzodkiewki.


SMACZNEGO! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.