sobota, 27 kwietnia 2013

Żeberka z kukurydzą w sosie miodowym

Pyszny niedzielny obiadek to podstawa. Czas spędzony z rodziną- niezastąpione chwile. Aby te chwile były niezapomniane , polecam  smakowite żeberka z kukurydzą w sosie miodowym:) Mmmmmmmmmmm, rewelacja!






Składniki:

  • 1,20 kg żeberek
  • 2 puszki kukurydzy
  • 2 szklanki rosołu Instant
  • 4 łyżki oleju
  • 3-4 łyżeczki miodu
  • 2 łyżki masła
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1 pęczek szczypiorku
  • sól, biały pieprz


Wykonanie:

Żeberka umyć, osuszyć, podzielić po jednym lub po dwa. Natrzeć solą i pieprzem. Olej rozgrzać, wrzucić żeberka i podsmażyć na rumiano. Przełożyć w większy garnek, podlać 2 szklankami rosołu i dusić pod przykryciem ok 1 godz. Jeśli trzeba dopełniać rosołem. Miękkie wyjąć i zabezpieczyć przed wystygnięciem. Do sosu z duszenia wlać 3 łyżeczki miodu,dodać opłukany i pokrojony szczypiorek i  zagotować. Mąkę rozprowadzić w 1/2 szklanki wody i  zagęścić sos. Kukurydzę osączyć na sitku, przelać zimną wodą i wrzucić do garnka z rozpuszczonym masłem. Podgrzać. Na talerz wyłożyć 2 łyżki kukurydzy, na kukurydzę kłaść żeberka i polać sosem miodowym. podawać z ziemniakami z wody lub ryżem.


SMACZNEGO!

2 komentarze:

  1. Beata, me comería el plato entero sin pensarlo mucho!!! tiene muy buena pinta
    un beso

    OdpowiedzUsuń

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.