wtorek, 16 kwietnia 2013

Marynowane udka kurczaka z grilla z fasolką szparagową

Moja propozycja na dość szybki  i niedrogi obiad. Sprawdzony przeze mnie i moją familię:)






Składniki:

  • 6 udek z kurczaka
  • 3/4 szklanki oleju
  • 2 łyżki octu lub sok z 1/2 cytryny
  • 1 płaska łyżeczka oregano
  • sól 
  • pieprz czarny mielony
  • przyprawa do grilla
  • przyprawa do kurczaka
  • ostra mielona papryka
  • szczypta tymianku
  • 3 ząbki czosnku
  • 1/2 kg fasolki szparagowej świeżej lub 1 opakowanie mrożonej
  • 2 łyżki masła
Wykonanie:
Udka myję, suszę nacieram solą i pieprzem, posypuję przyprawami i zalewam olejem wymieszanym z octem lub sokiem z cytryny. czosnek obieram i przeciskam przez praskę. Dodaję do marynaty. Mieszam, aż mięso będzie dokładnie pokryte zalewą. Wstawiam do lodówki na 30 min. Piekarnik rozgrzewam do 180'C, układam udka na ruszcie  i piekę ok 1,5-2 godz. W połowie pieczenie  odwracam mięso na drugą stronę.I piekę do zrumienienia skórki. Fasolkę wrzucam do wrzącej wody i gotuję z dodatkiem soli i cukru do miękkości. Odcedzam i przekładam do salaterki. Masło rozpuszczam na patelni i polewam gotową fasolkę.
Na talerzu układam porcję mięsa i fasolkę. Podaję z ziemniakami z wody posypanymi koperkiem.


SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.