środa, 24 czerwca 2015

Kopytka marchewkowe z gulaszem

Wpadłam na pomysł, by do zwykłych kopytek dodać startą na tarce marchew. Kopyta nabrały ładnego koloru  oraz smaku. Polecam, bardzo fajna propozycja :)



Składniki :

  • 1 kg ugotowanych ziemniaków
  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 szklanki kaszy manny
  • 1 jajko
  • 1 szklanka marchwi startej na tarce
  • sól
  • pieprz
Gulasz:
  • 1/2 kg mięsa na gulasz
  • 2 cebule
  • liść laurowy
  • ziele angielskie
  • 1 puszka kukurydzy
  • koncentrat pomidorowy
  • sól
  • pieprz
  • 2 łyżki mąki
  • tłuszcz do smażenia
  • 3 łyżki śmietany
  • 2 szklanki wywaru z jarzyn
Wykonanie: 
Ziemniaki ugotowane dzień wcześniej zmieliłam w maszynce do mięsa, dodałam sól, pieprz, jajko i starta marchew i dokładnie wymieszałam. Następnie dodałam mąkę oraz kaszę manną i zagniotłam ciasto. Podzieliłam je na dwie równe części, następnie na mniejsze i uformowałam wałeczki, lekko spłaszczyłam i pokroiłam w rąby. W dużym garnku zagotowałam wodę i, wrzucając partiami kopytka, gotowałam ok. 5 min pod przykryciem od wypłynięcia. Wyłowiłam, zahartowałam i odstawiłam.

Mięso pokroiłam  w paski, obtoczyłam w mące i podsmażyłam na rumiano. Dodałam posiekaną cebulkę i dusiłam pod przykryciem mieszając od czasu do czasu.
Podlałam wywarem dodałam ziele angielskie i liść laurowy i dusiłam, aż zmięknie. Kukurydze osączyłam, dodałam do gulaszu, doprawiłam koncentratem pomidorowym, solą i pieprzem i zagotowałam. Mąkę wymieszałam ze śmietaną i zaprawiłam gulasz.
 Na talerze nałożyłam kopytka i polałam gorącym gulaszem 



SMACZNEGO!

26 komentarzy:

  1. Beatko ja robiłam z bobem:)
    bardzo lubimy kopytka, takie też muszą być bardzo smaczne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, też muszą być bardzo smaczne :) Na pewno kiedyś zrobię i ja :)

      Usuń
  2. Ale fajne Beatko :-) super pomysł, z pewnością są pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę wypróbować bo takich jeszcze nie robiłam, wygladają pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Beatko, super pomysł :) zrobię !!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię takie obiadki, a kopytka czy inne kluseczki to już w ogóle uwielbiam, pycha:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) to tak jak u mnie :) wszyscy uwielbiają takie jedzenie :)

      Usuń
  6. Lubię kopytka i często je robię. A takie kolorowe... to fajna sprawa. Zrobiłam kiedyś podobnie z kluskami leniwymi. Gulasz świetny zrobiłaś i do kopytek najlepszy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. nie jadłam takich wyglądają świetnie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale pysznie sie pysznią na Twym talerzu, pozdrawiam i miłej niedzieli :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. koniecznie muszę spróbować, bo brzmi apetycznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mmm wspaniale wyglądają twoje kopytka :)

    OdpowiedzUsuń
  11. fajnie było tutaj zajrzeć meega fajny blog - polecam ! :)

    OdpowiedzUsuń

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.