niedziela, 17 marca 2013

Sałatka kalafiorowo-brokułowa

Jestem fanką  przepisów Siostry Anastazji i jak tylko mogę to próbuję wykorzystywać je w swojej kuchni. Dziś mój wybór padł na tę, właśnie, sałatkę pochodzącą z książki 123 sałatki i surówki.  Zrobiłam ją do obiadu , który  składał się z   pieczonego kurczaka i ziemniaków z wody.  Lecz również można podać jako samodzielną  przekąskę, a także półmisek wędlin będzie do niej w sam raz. Pychota, polecam.  Ja ugotowałam wszystkie warzywa, choć w oryginale brokuł i kalafior dzieli się na różyczki, posypuje solą i odstawia na ok 2 godz, aż zmiękną, a gotuje się marchew i jajka.






Składniki:
  • 1 kalafior
  • 1 brokuł
  • 4 jajka
  • 2 marchewki
  • 1 cebula
  • 1 słoiczek majonezu
  • 1/2 pojemnika śmietany 18%
  • 2-3 łyżeczki musztardy
  • sól
  • pieprz
Wykonanie:
 Kalafior i brokuł myję dzielę na różyczki, marchew obieram i każde z nich gotuję. Jajka gotuję na twardo. Po wystygnięciu marchew, cebulę i jajka kroję w średnią kostkę i dodaję do wystudzonych kwiatów. Dodaję do smaku sól i pieprz. Śmietanę, majonez i musztardę mieszam razem i dodaję do sałatki, mieszam by sos pokrył wszystkie składniki i nakładam na talerz. W wersji light sałatkę proponuję polać jogurtem naturalnym.



SMACZNEGO!

Przepisy Siostry Anastazji

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.