sobota, 21 grudnia 2013

Rolmopsy

Tym razem postawiłam także na rolmopsy, które zagoszczą na naszym wigilijnym stole. Śledź zawijany z papryką i ogórkiem, to coś w sam raz dla mnie.:)


Składniki:

  • 6 filety śledziowe a'la matias
  • 4 cebula
  • 3 ogórki kiszone
  • kilka pasków papryki czerwonej
  • 3 marchewki
  • olej lub oliwa
Zalewa:
  • 1/2 szklanki octu 3%
  • 1/2 szklanki wody
  • płaska łyżeczka soli
  • 2 łyżki płaskie cukru
  • liść laurowy
  • pieprz czarny ziarnisty
Wykonanie:
Filety moczę w wodzie z dodatkiem octu ( ja na 3 litry wody wlewam pół szklanki octu). 
Ocet z woda i przyprawami zagotowuję i zalewam pokrojoną w cienki krążki cebulę. Studzę, a następnie doprawiam do smaku solą i cukrem.Marchew i jeden ogórek kroję w plastry, pozostałe na ćwiartki.. Na każdy filet układam ćwiartkę ogórka i pasek czerwonej papryki. Zwijam i spinam wykałaczką.  Na spód każdego słoika kładę plastry marchwi i ogórka, na to zwinięte śledzie, całość zalewam zalewą z cebulą i odstawiam do lodówki na 2-3 dni.


Smacznego!

4 komentarze:

  1. Taki rolmops to tradycja.Beatko,jaszcze raz.Z okazji Świąt Bożego Narodzenia, życzę Tobie i Twojej rodzinie, Świąt z barszczem, grzybami i karpiem. Życzę zwykłego ludzkiego szczęścia, odpoczynku, zwolnienia oddechu i chwil roziskrzonych kolędą, śmiechem i wspomnieniami. Aby przy świątecznym stole nie zabrakło światła i ciepła rodzinnej atmosfery, a Nowy Rok niósł ze sobą szczęście i pomyślność. Christopher

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ponownie dziękuję serdecznie, Christopher:) A rolmopsy, to moje ulubione śledzie :) Polecam!!!

      Usuń
  2. Uwielbiam takie :) nie ma jak dobry śledzik :)

    OdpowiedzUsuń

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.