czwartek, 26 grudnia 2013

Śledzie w oleju z czosnkiem i majerankiem

Niektórzy z Was mieli już do czynienia z tym przepisem, jednak nie wszyscy. A  to dlatego, że nie posiadałam jeszcze tego bloga i przepis wrzuciłam jedynie na swoim profilu Google. Teraz także zagości tu na stale i każdy będzie mógł z niego korzystać, nie tylko od święta, ale również w dni powszednie :)


Składniki:

  • 1 kg matiasów
  • 2 główki czosnku
  • 4 łyżki majeranku
  • 1 łyżeczka ziaren czarnego pieprzu 
  • olej
Wykonanie:
Śledzie moczę w wodzie z octem (na 1,5 litra wody - 1/4 szklanki octu) przez kilka godzin, wyjmuję, osuszam i kroję w dzwonka, układam w słoiku i zalewam olejem. Czosnek obieram i rozcieram, dodaję do filetów razem z majerankiem i pieprzem. Zakręcam słoik i wstrząsam energicznie by się wymieszały z przyprawami. Odstawiam w chłodne miejsce na minimum 24 godziny. Po tym czasie śledzie są gotowe do spożycia 


SMACZNEGO!

2 komentarze:

  1. Uwielbiam śledzie, zwłaszcza w prostych przepisach, gdzie ich naprawdę porządnie można spróbować.
    Z majerankiem nie próbowałam, ale na pewno się skuszę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, tylko trzeba je bardzo dobrze wymoczyć inaczej będą za słone :) Pozdrawiam Weroniko :)

      Usuń

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.