czwartek, 26 grudnia 2013

Śledzie marynowane inaczej

Na ten przepis natknęłam się przypadkiem w starym Poradniku Domowym i zaintrygował mnie na tyle by, spróbować, jak smakuje taka wersja śledzia.
 Nie spodziewałam się, że mimo dodatku chrzanu będą miały słodkawy posmak :) Ale musicie spróbować sami, by ocenić końcowy efekt.  Mnie, osobiście, bardzo przypadły do gustu :)


Składniki:

  • 1 kg matiasów
Marynata:
  • 1/2 szklanki czerwonego octu winnego
  • 1/2 szklanki przegotowanej zimnej wody
  • 2 łyżki cukru
  • 1 łyżka tartego chrzanu
  • 1 łyża koncentratu pomidorowego
  • 3 łyżki oleju
  • 1/2 łyżeczki soli
Wykonanie:
Matiasy moczę w wodzie z octem (1,5 litra wody -1/4 szklanki octu) kilka godzin, wyjmuję, osuszam i kroję w dzwonka i układam w słoiku.
Sól, cukier i przegotowaną wodę mieszam, dodaję koncentrat, ocet i chrzan. Mieszając wlewam po trochu olej. Śledzie zalewam marynatą i odstawiam na 2-3 dni w chłodne miejsce. Jednakże do spożycia nadają się już po 12 godzinach leżakowania.

SMACZNEGO!


2 komentarze:

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.